fredag 16. oktober 2009

Dåp



Til helgen skal vi i dåp til datteren til en god venninne av meg, og jeg har fått den store ære av å være fadder. Det gleder jeg meg veldig til!

Så dukker det evigvarende dilemmaet opp; hva skal man ha på seg?? Burde absolutt stilt i bunad, men å gå rundt en hel dag i tvangstrøye (bunaden er LITT trang( må ha krympet under rensingen sist gang)...+ at bunadsskjorten må strykes) er nok dessverre utopi, tror jeg. Det blir nok kjole med god komfort og plass til å spise MYE, deilig mat i:-)

Så det blir denne kjolen her:



Kjøpt for en 50-lapp på Fretex og pyntet med bånd, hjerter og perler. Kjolen er forlenget med ca. 25 cm, og jeg synes den er blitt ganske så fin. Trenger knapt å strykes heller - helt perfekt!


Dåpsgave til lille, søte baby M, er kjøpt inn, men så liker jo jeg å gi noe som er det-lille-ekstra, gjerne noe jeg har laget selv. Så det blir et lite bilde som ekstragave.

Enten dette:

Eller dette:


Jeg tror nok det blir elefantbilde, for det passer så fint inne på et barnerom, og så har bildet nettopp fått ny innramming. Får håpe det faller i smak:-)


Ha en riktig god helg!

Ps! Hvis det er noen som lurer på det øverste bilde, så er det fra dåpen til vår lille prinsesse, iført mammas første store syprosjekt, dåpskjole i redesign. Kjolen er trukket med blondeduk fra Kid, på bærestykket er det satt inn en avklippet hekleduk, og luen er kantet med ytterkanten fra en hekleduk. Var veldig stolt over resultatet den gangen - ikke fullt så stolt i dag, merker jeg...


5 kommentarer:

  1. Dette ser veldig bra ut Barbro:-)

    SvarSlett
  2. Hei. Nå har mamma vært på besøk, og dette var kjempefine greier.

    SvarSlett
  3. så gøy at du vil væremed å konkurrere hos meg!!du lager så mye kreativt og fint!!

    SvarSlett
  4. God komfort kommer foran ALT!!:)
    Og elefantbildet er bare helt NYDELIG! Tusen, tusen takk for fine dåpsgaven og elefantbildet !
    Jeg skal nok passe godt på det til hun får seg eget rom..he.he..heldige meg !!

    SvarSlett
  5. Så kjekt! Og tusen takk for kjempehyggelig dåp! Vi gleder oss til å se dere igjen i morgen:-)

    SvarSlett