lørdag 15. mai 2010

Fornyelse til under 100-lappen




I min iver etter litt vårlig fornyelse til stuen, tenkte jeg at jeg virkelig skulle gå inn for å være litt økonomisk, og se hvor mye jeg kunne få ut av en meter stoff fra Åhlens og et gammelt sengetøy - altså hvor mye fornyelse det gikk an å få til under en hundrelapp.
Første prosjekt var å sy noen puter til sofaen. Det ble en stor og to små foreløpig.


Så hadde jeg lyst på en ny løper til skjenken.


Uglen er det kanskje noen som drar kjensel på...


Fremdeles var det litt stoff igjen. Et par hjerter måtte det selvfølgelig også bli.


Og de aller siste restene gikk i vimpelrekken.


Vel ferdig, så var jeg ganske fornøyd med meg selv og min økonomiske sans, og valgte helt å overse det faktum at jeg nok har svidd av litt vel mye på den kommende 17. mai feiringen.

Ja, ja, HELT perfekt kan man jo ikke være...



17 kommentarer:

  1. Det er utrolig hvor mye man kan få ut av noen "stoffbiter" :)
    Synes du har vært utrolig flink til å utnytte det maximalt;)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  2. Skal si du fikk mye fint ut av stoffet!

    Ha en fin helg, klem

    SvarSlett
  3. Så mye fint du klarer å sy! Skulle ønske jeg hadde bittelitt av evnene dine!=) De hjertene og den uglen var heeerlige!

    Ha en fantastisk helg=)
    Klem

    SvarSlett
  4. Godt jobba! Sikker på at det bare var en meter!?

    SvarSlett
  5. Så flink,de var fine- og syns du er veldig økonomisk jeg!:-)
    Ha en fin kveld vennen,klem Hege.

    SvarSlett
  6. helt utrolig hva du har fått til av bare en meter. skulle ønske jeg kunne sy bare bittelitt hihihi, jeg er håpløs med symaskinen.

    SvarSlett
  7. Bortimot...spør du meg:) Utrolig hva du fikk ut av stoffet.
    Er du ledig på onsdag formiddag?? Håper det, for da skal vi drikke tea hos Susan;-)))

    Ha en riktig fin 17.Mai feiring:)

    Klem..

    SvarSlett
  8. Imponert! Du har virkelig kommet i siget med de vimplene, nå! Når åpner nettbutikken, spør jeg bare?!
    Lykke til i morra med de siste 17.mai-forberedelser!

    SvarSlett
  9. Kjempelekre ting du har sydd, det er så kjekt og veldig inspirerende å se i bloggen din!
    Riktig god helg, og en fin 17.mai. Tusen takk for koselige kommentarer i bloggen min, klem!

    SvarSlett
  10. Så flink du er!!! Skulle ønske at jeg hadde de samme evnene og den samme iveren som du har!!!

    Her i huset tar jeg den 17. mai med knusende med ro. For første gang på mange år skal ikke vi ha besøk, så det sparer meg for mye arbeid. I går skal vi til mine foreldre etter toget på Nesttun, men tror vi må hive i oss pølse, grøt og kake. For jeg er vaktansvarlig for lykkehjulet (trenger du litt lykke, så vet du hvor du finner meg!) og må nok møte på skolen igjen kl 15.30. Så i morgen må jeg bare stryke bunadskjorten og finne frem noen klær til prinsessen. Siden hun er med i korpset, blir det sort bukse og korpsgenser på henne mesteparten av dagen. Må bare ta med noe som hun kan skifte til etter at de er ferdig med spillingen om ettermiddagen. Så da skjønner du kanskje hvorfor jeg ikke har det så travelt på den fronten.

    Ha en fin kveld, søndag og 17. mai

    Klem

    SvarSlett
  11. Her fikk du myyyye for pengene !!! Du burde være fornøyd med deg selv nå syns jeg :)
    Ha en god 17.mai.

    Klem

    SvarSlett
  12. Imponert,Barbro.Jammen fikk du til mye fint og sommerlig for 100 kr.Selektiv hukommelse er greit av og til.God 17.mai til deg og dine.

    SvarSlett
  13. Du flinke og kreative kvinne *imponert*
    Mulig jeg kunne ha spart en krone her og en krone der også, det vil si, hadde jeg tort å klipe i en symaskin... Du tar ikke inn elever på nettbasert opplæring vel ;)

    SvarSlett
  14. Imponert!
    Nydelige saker du har sydd av sommerfriske stoffer!

    Ha en god 17.mai!!! klem;)

    SvarSlett
  15. Nei, sa flink du var! Fine ting og god samvittighet! Bedre blir det ikke! ;-)

    Ha en fin feiring!

    PS: Ukens "fristelse" er denne gangen lagt ut pa en sondag... ;-)))

    SvarSlett
  16. Høres ut som du ER perfekt, synes jeg!
    Maken til produktiv dame :)

    Hipp-hipp- Hurraaaaa!
    Ønsker deg en fin 17.mai!

    Klem fra Anett :)

    SvarSlett
  17. Flott gjort for en hundrings.

    Ugla var skjønn!

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett