onsdag 25. august 2010

Fornyelse i en fei


Jeg har hatt en liftgardin hengende på kjøkkenet et par år, og som jeg egentlig aldri har likt. Den har sett ganske så kjedelig og trasig ut i grunn, men siden det var jeg som trumfet gjennom ønsket om liftgardin - mot nordlendingens vilje, så har den bare blitt hengende, og jeg har latt som om jeg syntes den var kjeeempefin og et utrolig godt kjøp.

Jeg har tenkt en stund på at den kanskje burde fått seg en liten oppfriskning med noen fine applikasjoner. Men det er jo så mye stæsj på liftgardiner som må fjernes før man kan sy, at det tar liksom gnisten fra deg før du har begynt. Sånt har ikke jeg tålmodighet til...



Men så var det disse favorittblomstene mine da, fra Marimekkos mini - unikko kolleksjon, som kan brukes til så mye rart, og som har vært blogget opptil flere ganger før....  De hadde jo vært perfekt som dekor. (Kan ikke hjelpe for det, synes de er sååå skjønne! Lover imidlertid at det er siste runde Marimekko på en stund.)

Jeg fant ut at istedet for vlieselin, som jeg brukte til blomsterglassbrikkene, kunne jeg bruke vlisofix. Den har nemlig lim på begge sider. Så jeg strøk vlisofix på baksiden av stoffet og klippet ut blomstene. Deretter danderte jeg blomstene utover liftgardinen og STRØK de på. Enkelt og greit. Ingen sying, og det hele var gjort i løpet av et kvarter. Jeg må innrømme at sånne hastverksprosjekter som regel er lastverk, men denne gangen gikk det forbausende knirkefritt gitt.


Så endelig har mor i huset fått en liftgardin som hun er fornøyd med,


og som skal få henge i kjøkkenvinduet leeenge:-) 

26 kommentarer:

  1. Kjempe fin.
    Det ble jo en helt ny gardin.
    Ha en fin kveld
    Har sendt deg en mail

    Klem

    SvarSlett
  2. Heisann!

    For en genial ide!!! Skal si at liftgardinen fikk seg et lift! Skjønner godt at du er fornøyd.

    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hooooi, ble kjempefint!!! Lurt å stryke! Det tror jeg at til og med jeg har tålmodighet til... hi hi...
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  4. Ble jo kjempefint det :)
    Ha en forsatt fin kveld :)

    SvarSlett
  5. Hei, så fint det ble med blomster på liftgardinen, flisofix er en smart løsning.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Ble jo kjempe fint jo!
    Lurt!
    Ha en vidre fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  7. Ikke så mye som skal til alltid nei. Liften ble kjempefin, og Marimekko har jeg alltid likt, så det er en sikker vinner hos meg.

    Ønsker deg en koselig kveld, her er det fotball i 2 etasjer, men jeg prøver å la være og høre eller se...... Klem til deg fra meg.

    SvarSlett
  8. Ingen tvil! Du e virkelig kreativ! Ny gardin på null komma niks! Lekkert! Ha en fin høstkveld! :)

    SvarSlett
  9. De ble kjempelekre!! Jeg har selv noen kjedelige slike.....takk for gode ide!!

    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  10. Du er jo bare suveren på og finne bra lösninger, dette blei kjempe fint :O)
    Klem klem!

    SvarSlett
  11. Ha ha ha - ser for meg at du går der og er SÅ fornøyd med liftgardina ;-) Den ble flott da :-)

    Klem fra Siv

    SvarSlett
  12. sååå flott den ble da ..... elsker de marimekkoblomstene jeg og

    klem

    SvarSlett
  13. Less is more! :D
    Den ble kjempefin :)

    SvarSlett
  14. Søtt!<3 Er nordlendingen fornøyd nå da? Hihi... Alt vel med dere og skolestarten? Høsten kom jo så brått på her i samme slengen, synes halve uken har vært gråsvartmørk. Men JA, jeg blir gjerne med på tur likevel (hvis det ikke regner SKIKKELIG mye). Vi skal på besøk i morgen ettermiddag, men kanskje i morgen kveld, 19-20tiden? Klem H

    SvarSlett
  15. Ja, en vakker dag blir jeg nok med på tur. Kanskje en dag i neste uke? Er litt opptatt på kveldstid pga korpset, så det er ikke alltid det passer. Men jeg blir veldig glad hvis du og Heidi ikke gir meg opp. Jeg kan være litt treig av og til, må innrømme at sofakroken er alt for god. Pluss at jeg er i skikkelig dårlig form, så dere kommer nok til å dra i fra meg. Kanskje jeg skal gå meg opp litt først?? hahaha

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  16. I morgen kveld får jeg besøk av to venninner, så da blir nok ingen tur på meg da.

    Men dere to må ha en god tur og så blir jeg plutselig med!

    SvarSlett
  17. Kommer på det du, Barbro:-)Ble veldig fint.
    Og så mange fine innlegg du har hatt i det siste.
    Beundrer deg for all sin kreativitet, og for alt du får gjort:-)
    I morgen er det jobb igjen for min del, men er hjemme 9. Sep. Håper vi kan få til et treff sammen med Susan da:-)

    Klem fra meg..

    SvarSlett
  18. Det ble jo en helt annen gardin,veldig smart. :)Klem.

    SvarSlett
  19. Så gøy! Det var helt genialt:)
    Kjempefint ble det også. Er ikke alltid det er så mye som skal til:)

    Ha en fantastisk kveld
    Klem♥

    SvarSlett
  20. Men DET ble jo en helt annen gardin! Sa fin! Jammen er du flink - igjen!!

    ha en fin kveld.
    klem Mette

    SvarSlett
  21. Det ble superflott, for en fantastisk ide! Har selv lyse liftgardiner på kjøkkenet og nå ble jeg inspirert. Men jeg har dessverre ikke sånne nydelige marimekko-blomster, da...

    SvarSlett
  22. hei.
    men å kreativ du er min venn.dette ble lekkert,fort gjort å ble såå nydelig.
    ha en fin dag,her er det sol å varme,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  23. Så smart! Den ble kjempefin - ikke mange som har maken til den. ;)

    Klem

    SvarSlett
  24. Kjempefint! Og den frisket jo opp endel i forhold til sånn den var ;)
    Jeg må bare få si at jeg er glad jeg ramlet over give awayen din...For nå leser jeg bloggen din fast, og blir glad over å lese dine koselige innlegg :) Og ikke minst inspirerende!
    Klem Anita

    SvarSlett
  25. Kjempesmart :)jeg har også sånne liftgardiner på kjøkkenet. Vlisofix må kjøpes :) Klem

    SvarSlett