mandag 2. august 2010

Hekling og fine stoffer

Det er mulig at dette begynner å ligne litt på en hekleblogg, men det var innmari morsomt å finne fram igjen heklenålen. Det må være år siden sist jeg gjorde det. Og så var det utrolig artig at jeg var i sånt godt hekleselskap, for det viste seg at både nieser, svigerinner og svigermor også hadde hekleprosjekter på gang. Til og med Sara lærte seg å fingerhekle, så det ble reine skjære hekleklubben:-)


Jeg måtte selvfølgelig hekle en lue til Sara og ettersom lillebror hadde fått seg heklelue et par dager før .


Farmor heklet veske til Sara, og da måtte jo jeg prøve meg på en liten pengepung til å ha oppi vesken, som snuppemor kan ha alle feriepengene i.


Selv om jeg synes det kan være kjekt med garn, så er det vel ingenting som gir meg sånn hjertebank som fine stoffer.


Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg fant rosa Marimekko stoff på en blomsterbutikk i Harstad, til og med på salg! For en lykke! Da jeg gikk ut og rundet neste hjørnet, så viste det seg at Christiane Wulff, som syr knallstilige kjoler, hadde salg på overskuddslageret sitt av stoffer. Dobbel lykke!


 Da jeg i tillegg fant sengetøy i skjønne stoffer på Fretex, ja, da var det jo nesten som reine julaften for en stoffavhengig som meg.


Så nå klør det i fingrene etter å komme hjem til symakinen igjen. Klarer nesten ikke vente... Det er godt jeg har både heklenål og strikkepinner, sånn at jeg får døyvet de verste abstinensene. Ikke greit å være stoffavhengig. I mellomtiden koser jeg meg med tanken på alt jeg skal lage av de flotte stoffene når jeg kommer hjem:-)

22 kommentarer:

  1. Søt heklet lue og mange kupp å finne nordpå, ja! Selv finner jeg alltid kupp av noen sko i Drammen eller Førde, og gjerne noen überstilige barneklær på salg inne i Sunnfjord...

    SvarSlett
  2. Jeg må innrømme at jeg er imponert over produktiviteten din! Du har jo virkelig fått hekleånden over deg!

    Og jeg gleder meg til å se hva du skal lage av disse fine stoffene du har funnet, kjekt med shopping når man finner slike godbiter.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  3. alt hva du kan :-)
    skulle ønske at jeg som liten hadde vært litt mer lærevillig da min kjære farmor hadde store ønsker om å lære meg å hekle

    SvarSlett
  4. Hei!!!! Morsomt!!! Jeg er avhengig av gamle, slitte saker og ting. Men sier ikke nei takk til nydelig garn og vakre stoffer. Er man en hamster, så er man det med stor glede!!! Ha en flott dag!!! Klemz Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett
  5. Stoffavhengig he he, den kan fort missforstås;) Pleier å si jeg skal kjøpe tekstiler hi hi. Tenker du har det med stoff(tekstiler) som jeg har det med papir og annet scrappeutstyr:) det er som å være barn i en godtebutikk:) Du mestrer hekling også, flotte prosjekt du har laget i ferien;) Gleder meg til å se hva du tryller frem av de flotte tekstil-stoffene hi hi- du har kjøpt:)

    SvarSlett
  6. Hei på deg..

    Så gøy at du har funnet frem heklenålen i sommer da, fine ting du lager. Du kan det meste innen håndarbeid forstår jeg... nydelig stoff du fant deg også! Sommerklem fra meg

    SvarSlett
  7. Jeg følger ivrig med selv om du skulle finne på å kun skrive om hekling - selv det klarer å du få gjort på en interessant måte;)
    Ha en super dag!

    SvarSlett
  8. Skikkelig søte luer du har heklet!
    Skjønner du blir litt skjelven når du finner disse stoffene, og jeg gleder meg til å se hva de blir til;)
    Kos deg videre og klem fra meg;)

    SvarSlett
  9. Hei. Så flotte heklerier. :) Jeg hekler og strikker i alle ledige stunder og er kjempeglad for at jeg lærte meg det da jeg var lita. Det er sååå mye flott man kan lage seg atte. Lovise (barnebarnet) har arvet mine intresser så nå har jeg lært henne å strikke og nå står snart heklingen for tur. :))Klem Mette.

    SvarSlett
  10. Wow, for noen lekre stoffer du har fått tak i. Og så gøy med familiær hekleklubb, flotte ting du har tryllet fram.

    SvarSlett
  11. Herlege og søte huer og pengepung du heklar.
    Stoff ja, det er noko av det kjekkaste eg også finner rundt om kring.
    Eg hadde garantert blitt meir glad om mannen kom heim med ei bunk flotte stoff til meg, enn om han kom med ein diamantring,hehe.
    Kos deg videre på tur i nord.
    Smil H

    SvarSlett
  12. Ja nydelige stoffer. Er ganske stoffavhengig selv så jeg sjønner at det klør i fingrene. Men enn så lenge så hekler du i hvertfall fine ting :)
    Fortsatt god ferie
    Trude :)

    SvarSlett
  13. Å så mye fint du finner :) jeg er spent på hva du kan gjøre med alle stoffene! Ser frem til å lese om det. Det ble en liten hekleklubb, ja, også hekler du fint! Flink, er du :) da traff du rett med hensyn til valg av ferie-handarbeid. Kose deg!

    SvarSlett
  14. hekling er absolutt en sommeraktivitet - lett å ta med hit og dit. Fin lue og søt pengepung ..... Og heldige du som fant så mange fine stoff. Tror jeg trenger påfylling av lageret mitt - så kanskje sylysten kommer tilbake og
    fortsatt god ferie!!

    SvarSlett
  15. Jammen får du lagd mye fint selvom du er på ferie.
    Det er flotte ting du holder på med og har en heklenål og garn er man jo hjulpen en stund syntes jeg.
    Håper du får det like fint resten av ferien.
    Sommer klem til deg

    SvarSlett
  16. Så fin heklapung og -lue!
    Og jeg skjønner godt det rykker i sy-foten når du finner så fine stoffer. Det rosa marimekko- stoffet er nydelig, har kjøpt av det selv også, til bleieposer, men det er jo ikke akkurat billig...
    Kos deg på ferie, og kos deg når du kommer hjem:)
    Klem B:)

    SvarSlett
  17. Jeg føler det blir litt sånn hakk i plata her for min del, men det er din egen feil siden du er så dyktig og kreativ. Så jeg "hakker" bare videre jeg :))
    Du er utrolig flink, og vannvittig kreativ. Kjenner jeg gråter inni meg når jeg ser den pungen, den var så fiiiiin, og jeg skulle så gjerne ha kunnet lage noe slikt selv. Men ett prosjekt av gangen...

    SvarSlett
  18. Ja, se der. Nå er det jo bare å sette i gang med zalo-flaske-trekk :D
    Det rosa marimekko-stoffet var nyyyyyydelig!

    SvarSlett
  19. Veldig artig å lese om alle dine kreative prosjekter, jeg blir iallefall inspirert.

    Så fine stoffer!
    Skjønner godt at du gjerne vil begynne så fort som mulig.

    Selv har jeg en pakke fra Stoff og Stil liggende å vente på meg.

    Har klippet to kjoler, så her er det bare å sette symasinen igang igjen.

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  20. FOR noen fine ting du har kuppet på salg! Jeg blir grønn av misunnelse:-) Det var bare en fryd for øyet. Skulle dessuten ønske jeg kunne hekle en veske! Det hadde vært gøy det, hadde jeg bare vært en hekle-ekspert;)

    Love your blog. Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  21. Kjepe søt lue og pung. Jeg har latt meg inspirere av deg å begynt å hekle kjøkken kluter. Været er av og på her i Bergen, så det er godt å ha noen inne aktiviteter.

    Klem fra Malu.

    SvarSlett
  22. Fin fredag:-)

    Tusen takk for koselig hilsen:-) Det varmet:-)

    Du imponerer stadig med alt du kan:-) Kjempeflink er du:-)
    Jeg drømmer hvert år at jeg skal lage ALLE julegavene, men det blir med den ene til mammaen min...:-O Kanskje i år???? Eller jeg kan jo kjøpe det andre har laget? Det er jo "home made"...bare ikke av meg og i mitt hjem...;-)

    Nå har jeg 3 barn som krangler...minstejenta på 3 år vil være med sin storebror på 13 år på båttur. Hun får ikke lov, og skal si det til mamma... Mellomste jenta er og med i diskusjonen, og mor lukker ørene og fortsetter å skrive på pcen:-D Sånn er det her;-)

    Ha en herlig helg, og kos deg med håndarbeidssyslene dine:-) Jeg gleder meg til nye og kreative krumspring:-)

    Mange klemmer fra bloggløse Nina, Stv

    SvarSlett