fredag 1. oktober 2010

Kjolegave



Den ene nabofruen fylte 50 nylig, så i den anledning har jeg sydd en kjole til henne. Dagen ble feiret på en hytte på Svalbard i selskap med nære slektninger og isbjørn, så jeg har ikke fått overrakt kjolen ennå. 
Dessuten så er den ikke helt klar. Det mangler fremdeles en liten heklekant rundt halsen og ermeåpningene.

Kjolen er sydd i mørkebrun ullboucle fra Stoff og Stil. Ullboucle holder seg veldig fint - det eneste aberet er at det krymper fryktelig mye i vask, faktisk hele 20 %, så stoffet MÅ vaskes før du begynner å sy, ellers kan den knelange kjolen fort bli veldig lårkort!



Jeg vet at nabodamen ønsket seg en kjole i Tulip og Tatamo stil, uten ermer, og med hjertedekor. Så da ble det et hjerte i polkadottstoff med love og litt krusseduller på.


Nå er nok nabofruen ikke noen utpreget blondedame, men en diskret mørkebrun blonde tok jeg likevel sjansen på å sy på. Så er det jo bare å håpe at kjolen faktisk passer, for størrelsen er jeg egentlig ikke helt sikker på. Jeg har bare vurdert henne etter øyemålet, så jeg håper ikke hun blir fornærmet...

Og for de som lurte, så kommer mønsteret fra Stoff og stil.

Ønsker alle sammen en riktig god helg!

17 kommentarer:

  1. Herlig kjole :o)) Måtte le litt av de øyemålbetraktningene - jeg har nettopp sydd noe tilsvarende i ullfilt til ei venninne og har også tatt det på godt øyemål. Vi får krysse fingrene for at de passer!! :o))

    Ha en super helg - klem fra småbyen :)

    SvarSlett
  2. Herlig kjole:DDDD Ullboucle??? På tide å teste det ut:DDD Og mønsteret passer frodige ferme damer, med litt både her og der???? klemz

    SvarSlett
  3. Så flott kjole, heldig er damen!

    Ønsker deg en fin høsthelg!
    Klem T

    SvarSlett
  4. Så flott kjole! Denne må jo nabofrua bli fornøyd med, forutsatt at du ikke har bomma helt på målene, men det går sikkert bra. ☺

    SvarSlett
  5. Flott kjole! Ha en super helg!

    SvarSlett
  6. Så heldig nabo du har, kjolen er flott;-D Og størrelse det kan være veldig misvisende så du får skylde på mønsteret hvis det blir litt "feil" ;-)


    Klem fra Grete

    SvarSlett
  7. Det er en flott kjole, og sikkert deilig og god å ha på! Det var mye krymp på stoffet, så her er det nok bare å beregne riktig... :)

    Ha en fin helg!

    Klem fra Sylke

    SvarSlett
  8. Så lekker - så utrolig flink du er!!

    Ha en super fredag og god helg!

    SmilKKann

    SvarSlett
  9. Så fin! Tror så absolutt hun blir lykkelig for denne ja. Det hadde ihvertfall jeg blitt. Lekker! :)

    SvarSlett
  10. Det kaller jeg lykke, å ha en venn som deg!!!

    Kjolen var kjempefin, så hun kommer nok bli å bli superfornøyd!

    Synd at du ikke kan bli med i morgen. En pose med stoff til meg?? Nå ble jeg glad, for jeg har en del planer oppi hodet, nå gjelder det bare å få det ut i praksis. Sender deg en sms jeg i løpet av helgen for å høre om du er hjemme.

    Klem

    SvarSlett
  11. Heldig er den som har deg til nabo, tydeligvis! Den kjolen var nemlig finfin!

    SvarSlett
  12. Lekkert! Heldige nabo-dame! :) Takk for tipset ang ull-boucle og vasking! Har et slikt stoff liggende. Skjønner det må i vaskemaskinen snart :) Ha en finfin fredagskveld! Klem

    SvarSlett
  13. Så fiin! Det stoffet sydde jeg kjole til min niese til jul i fjor, flott kjloe :)

    SvarSlett
  14. Herlighet, du er bare så flink! Tror nok nabodama blir kjempeglad! Skulle ønske jeg var naboen din også.... hi hi...
    Ha ei super helg!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  15. Heldige nabodama!!!
    Eg har altså bursdag... nei søren, hadde i sommar! Ellers rekna eg med at det barra hadde vore å ønska seg, og så tryll tryll, så hadde Barbromor ordna te meg og tenke eg, tihi :o)

    Fiiine va den! Loppis i helga kanskje??? Blei jo sååå frista ;o)

    Ønske det fuperduper helg uansett!

    SvarSlett
  16. En heldig nabo du har. Kjempefin kjole, håper den passer henne.

    Har vært på utkikk etter dette mønsteret i voksenstr, men nå vet jeg hvor jeg skal finne det.

    Ønsker deg og dine en strålende helg, klem.

    SvarSlett
  17. Flott arbeid - som alltid!
    Du er virkelig god venn med symaskina.
    Ha ei fin helg, og kos deg :)

    SvarSlett