lørdag 18. desember 2010

Hjemmelagde gaver


Da jeg holdt på med julekortene i går og likevel hadde strødd rundt meg med papir fra stuen til kjøkkenet, så fant jeg ut at jeg likså godt kunne fortsette kortlagingen. Kort er alltid kjekt å ha liggende, og jeg trengte dessuten et par ekstragaver.


Fremdeles uten lim i hus ble disse kortene og sydd. Med fint papir, et hjerte og dekorsøm, så blir det raskt og enkelt fine, små kort.


En liten bunke med hjemmelagde kort, bundet sammen med sløyfebånd, blir en koselig gave. Kjekk gave til gamle tanter som har alt:-)


Noen gamle tekstilbilder som jeg aldri ble helt fornøyd med på klesplagg, fikk nytt liv som kortdekor. 
Man trenger slett ikke ha bunker med flott papir for å lage fine kort. Foto egner seg supert til kort. Har du ikke bilder du er fornøyd med, så finner du sikkert noe brukbart på nettet. 

På Clas Ohlson selger de dessuten kjekke og rimelige pakker med små ark i farget kartong som egner seg godt til kortlaging. 


Hjemmelagde kort blir ekstra fin gave hvis man fyller de oppi en boks. Boksen trenger slett ikke kjøpes. Har du f. eks. skoesker liggende, så kan disse bli de lekreste esker trukket med fine stoffer eller papir:-)

Ha en fin dag!




16 kommentarer:

  1. flotte kort og falt helt for det øverste med hjertet. Det ble knallfint når du sydde arkene på, ble en helt annen effekt enn når det bare limes på. god lørdag til dere:-)

    SvarSlett
  2. Så flotte kort du har laget !
    fin gaveide !
    God helg til deg :) klem

    SvarSlett
  3. Så bra tips du kommer med Barbro, du er nok den kreativaste jeg kjenner :o)
    Og allt blir super fint. En vakker dag skal jeg pröve og lage kort det er helt sikkert. Stor klem fra meg!

    SvarSlett
  4. Nydelige kort!! ,))


    Litt juleskribleri til deg fra meg ;)

    Jeg ønsker deg av hjerte alle de gode ting♥
    Nyt av julen & dens poesi, dufter & av harmoni
    Å tenk om litt vi pakker opp av hjertens glede
    - alt det skjønne julen har å gi!!
    Varme juleklemmer jeg sender deg fra meg, Anki
    ♥GOD JUL♥

    SvarSlett
  5. Nydelige kort og flotte gaver å få!!
    ha en fin lørdag, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Jeg iler til Clas Ohlson, såpass skal jeg klare....men resten...sukk.
    Stilige kort, kult med søm.

    SvarSlett
  7. Nydelige kort. Jeg har også laget en del kort som jeg har liggende, men aldri tenkt på å gi bort dem. Det var lurt, for det har man jo alltid bruk for.
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  8. Fantastisk flotte ting du lager,du imponerer.
    Klems:)

    SvarSlett
  9. Så lurt å gi bort kort da - det er jo alltid kjekt å ha liggende :-) Man trenger da vel ikke lim såp lenge man har symaskin ;-)

    Ha det godt og klem fra Siv

    SvarSlett
  10. Kjempe flott gave dette....flink er du.Her bakes det stikker og stikker....
    har funnet meg et nyttårs forsett og det er å gjøre ting ferdig...kanskje jeg må søke permisjon
    hi hi
    Ønsker deg en fin kveld

    klem til deg

    SvarSlett
  11. Super gave som bør gå rett i hjertet til mottakeren.

    SvarSlett
  12. For en utrolig god ide!!! Tror du at du kan pakke inn litt kreativitet til meg til jul???

    Kortene ble utrolig fine og for en fin presang å få!! Du er så flink!!!

    Ha en fin helg!!

    Klem

    SvarSlett
  13. Vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet dette her i bloggen din, men : Nydelige kort! Du er flink!

    SvarSlett
  14. Utruleg! Går det an å sy kort! Skal tru om det er slik hjertesøm blant dei 13 saumane som skulle vere på mi maskin? Tvilar på det ....

    SvarSlett
  15. Utrolig fine kort! Helt utrolig hva du klarer å trylle frem:) Suprte tips du kommer med:)
    Ha en flotters kveld
    Klem

    SvarSlett
  16. Fy søren så fine kort!
    Likte særlig godt klovnen din :o)

    Skikkelig god ide te dei "som har alt" så du seie.
    Mamma var faktisk innom i dag og sa hu ønska seg ei lita spiralbok te matoppskrifter. Det ska hu nok få tenke eg :o)

    Håpe dåkke jentene koste dåkke masse i samen forresten. E jo liksom litt min fortjeneste ;o)

    Skikkelig god jul snuppa!

    SvarSlett