søndag 20. februar 2011



Ettersom juleinnleggene begynte å hagle allerede i september i fjor i Blogglandia, så er det vel på høy tid med et påskeinnlegg - til tross for at påsken er sein i år. 

Jeg har egentlig ikke noen voldsom tradisjon for å pynte så mye til påske. Det har stort sett vært påskeegg, lys og litt blomster. Men i fjor fant jeg både denne skjønne påskeboksen og søte påskeegg fra Maileg, og skjønte omsider at påsken trenger slett ikke være bare gul. Dermed ble det plutselig moro å pynte til påske.


Jeg lot meg inspirere av deilige pastellfarger fra Maileg og sydde både påskeegg


og påskehjerter som ble hengt på et bunt med kvister.


Så er det store spørsmålet om jeg klarer å finne igjen påskepynten fra i fjor. Julepynten har man liksom et visst system på - påskepynt er det verre med. Jeg fant noen mailegbokser og påskeegg slengt oppe i kjøkkenskapet ved en tilfeldighet, men hvor resten har tatt veien aner jeg ikke.


Til neste år skal imidlertid påskepynten ligge sirlig nedpakket i hvite Ikeaesker merket i beste Fru Fly stil:-)

18 kommentarer:

  1. Jeg er heller ikke den store påskepynteren, men litt må man jo ha :)
    Helt sant at påska ikke bare må være gul, fine ting du har laget :)
    Ha en fin søndag, klem.

    SvarSlett
  2. Jeg synes det er på tide med juleinnlegg.
    Men søt påskepynt!

    SvarSlett
  3. Har heller ikkje system på påskepynten. Pynter lite til påske. I og med at den er så sein i år, så reknar eg med at det vert shorts i hagen, og lite inneliv...
    Ja, konkuklusjonen var at eg veit ikkje om eg skal gidde å leite etter påskepynten.
    Men pynten din var fin som alltid :)

    SvarSlett
  4. Det er jo nesten dårlig gjort å komme med et sånt innlegg nå! Så fine og vårlige farger - og for en flott påskepynt!!! Nå gleder jegg meg ENDA mer til våren (*sukker tungt og kikker ut på strålende sol OG -14 grader*...)

    SvarSlett
  5. Jeg har utrolig mange påske egg som jeg liker å pynte med. Men som deg...de ligger litt her og litt der..på tide å samle de i en stor hvit Ikea boks ja...*smiler*..

    Fin påskepynt du hadde laget!

    God søndag :O)

    SvarSlett
  6. Det blir ikke pyntet så voldsomt til påske her heller, men litt nye egg har jeg planer om å dekorere. Og gåsunger hører jo med.
    Fin påskepynt du har!
    Ha en flott søndag!
    Klem T

    SvarSlett
  7. På grunn av uheldige omstendigheter (Les: Gyselige leiligheter med kortvarig leieforhold) har vi ikke så mye som en eneste kylling på lager. Vi kjøpte et hav av julepynt i desember, og det går nok noen kroner ut i forbindelse med påsken også. Målet er jo tross alt å bygge opp et representativt lager! Sånn sett skulle jeg virkelig ønske at jeg var like flink med nåla som du er, da hjemmelaget gjerne er billigere og bedre i lengen.

    Jeg har jo også fått inn en forkjærlighet for gult i det siste, så det er stor fare for at jeg kommer til å slå på påskestortromma i år. Når vi i tillegg skal være hjemme hele påsken blir jeg nok preget av høytiden! Må jeg sende ut påskekort, mon tro?

    SvarSlett
  8. Så fine pynteegg! Det er vel lov å drømme litt om påske nå?! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  9. Nydelig boks og pynt :) Jeg pynter ikke her hjemme, men på hytta derimot - der er det overfloden av ny og gammel påskepynt i skjønn forening :) Kanskje ikke like vakkert alltid, men tradisjon...

    SvarSlett
  10. Kjempesøt påskepynt, håper du finner den igjen!
    (er litt spent på hvordan du skal merke eskene med dynamoen... kniis..)

    Ha en kjempefin søndagskveld, klem! :-)

    SvarSlett
  11. Kjempesøt påskepynt - du inspirerer meg til å begynne med påskepynt!
    HELT skjønne farver:-D
    - her i huset er det nok mer tilfeldighetene som råder når det gjelder pyntingen;-D
    Må nok bare innse at jeg ikke er særlig flink å putte i egne esker(foruten julepynten da!)-sukk!
    Ha en fin kveld B,
    klem Hege.

    SvarSlett
  12. Fine påske ting du har her...håper du finner de igjen og jeg beundrer Fru fly....
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  13. Har ikke begynt å tenkt påske ennå, men tiden flyr så det er kanskje på tide. Ihvertfall om man skal lage noe selv. Søte ting du viser.

    SvarSlett
  14. Så nydelig påskepynt da.
    Fint a du begynner tidlig med påskeinnlegg, så får vi litt tid til å lage dem:)
    Ha en fortsatt fin søndag, og en fin uke.

    SvarSlett
  15. Påskepynten..der sier du noe. Hm, får vel begynne å titte så smått, så er den lokalisert til høytiden.

    Fin julepynt du hadde laget, deilig med andre farger enn gult.

    Fin uke!

    SvarSlett
  16. Påskepynt har jeg nesten ikke, og det tror jeg skyldes at jeg aldri har fått has på gulfargen, derfor er det godt å vite at påska kan sees i andre farger;)...men det blir nok lite påskepynting hos meg...tror jeg;)
    Ha en fin kveld og en god ukestart, klem fra meg;)

    SvarSlett
  17. Julepynten er enormt stor, men påskepynten er bare en pitteliten kasse hos meg. Pynter ikke så voldsomt til påske. Den går så fort også da.
    Klem

    SvarSlett