lørdag 19. februar 2011

So far, so good


Ettersom jeg klarte å rive ned "halve" tapeten da jeg skulle fjerne en hylle på kjøkkenet forrige uke, så ballet kjøkkenprosjektet enda litt mer på seg. Mange mistenkte meg for å ha gjort det med vilje, men denne gangen var jeg faktisk helt uskyldig:-)

I løpet av uken har jeg fått gjort det jeg egentlig skulle gjøre da jeg skulle skru ned hyllen, nemlig å male kjøkkenveggene. Akkurat det var ikke noen særlig omfattende jobb ettersom vi har åpen kjøkkenløsning og to vegger som stort sett er dekket av skap og hyller. Den siste og største veggen består dessuten av et stort vindu. Rask malejobb med andre ord.  


Jeg var litt skeptisk til om det ble fint å male rett på platene etter at jeg hadde skrellet av tapeten. Platene så nemlig litt småshabby ut, men med litt sparkling og et par strøk maling ble de slett ikke verst. Denne gangen har vi gått for klassisk hvit.


I løpet av uken har flisene også kommet på plass, og for en forandring det ble! Myye finere enn de malte flisene vi hadde. Utålmodig som jeg er så ble bildene tatt rett etter at solen hadde stått opp, så beklager litt laber billedkvalitet... Bedre bilder kommer når kjøkkenet er helt ferdig. Enn så lenge gleder jeg meg over at vi nesten er i havn, og at kjøkkenet er ryddig. Faktisk så ryddig og shinet at nordlendingen umiddelbart skjønte at det var kjøkkenblogging på gang da han sto opp:-)


Tørkerullholdere er vel ikke akkurat den fineste kjøkkenpynten jeg vet, men denne fra House doctor er ganske schtilig da. Jeg kjøpte den da vi var i Harstad i fjor sommer som en suvenir. Man må jo ha med seg et minne fra ferien (selv om vi er der hver sommer). Denne typen suvenirer har jeg forresten veldig sansen for:-) 


Fuglen på toppen holdes på plass av en magnet, og kan byttes ut etter humør (det følger med en hvit og en limegrønn) - eller av ungene som synes den er et knallkjekt leketøy...

Ha en strålende dag!

13 kommentarer:

  1. Det blir jo riktig så lyst og fint!!
    Nesten flaks at du dro med tapeten, da! :D

    SvarSlett
  2. hei.
    så fint det blir hos dere,
    ble en bra jobb dette,
    å flisene er vakre,
    stilig tørkerull holder.
    å kannen ved dens side var vakker.
    ha en nydelig helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Dette blir lekkert. DEN flotte
    kjøkkeninredningen da. Gleder
    meg til å se ferdig resultat.
    God helg til deg.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  4. Så deilig med alt som er gjort;-) Deilig og lyst og så meget bedre å vaske enn tapet!

    Ha en nydelig dag!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  5. Vintermaling har jeg aldri helt fått taket på. Maling (og oppussing generelt) hører liksom den varme årstiden til. Mulig det er latskap som ligger bak filosofien..?

    Supert kjøkken - jeg håper det ikke tar så veldig lang tid før vi bytter ut vårt heller slitne.

    God helg og stor klem!

    SvarSlett
  6. Det ble kjempeflott!! Kjenner jeg er klar for nytt kjøkken selv;)
    Ha en fin lørdag, klemmings;)

    SvarSlett
  7. Kjempefint!
    Vi skal også legge fliser over kjøkkenbenken i helga (om alt går etter planen) og jeg GLEDER meg! Har fra før bare tapet.
    Så kommer det flere skap inn, og det blir så BRA! Og veggene skal males etterhvert, hvit vi også :) Men snekker´n vil gjøre alt selv for da blir det visst best! Og da kan det ta litt tid, hihi :)

    Kos deg i ny-kjøkkenet!
    Klem Anita

    SvarSlett
  8. Det er ikkje alltid det er så mykje som skal til for å få ei 'ansiktslyftning' :) Dette vert skikkelig bra iallefall! Og den gule fuglen ropar ut at våren kjem ;)

    SvarSlett
  9. så fint det blir på kjøkkenet ditt! veldig fint med flisene der:)
    gleder meg til å se ferdig resultat:)

    ha en fin helg.
    klem

    SvarSlett
  10. Kjempe flott....håper dere har en fin dag på Os
    Ha en fin lørdag
    Klem

    SvarSlett
  11. Det er bare et ord for det kjøkkenet ditt...
    DRITTLEKKERT... om jeg får lov til å si det :))
    Ha en forsatt fin dag, klem.

    SvarSlett
  12. Så flott!
    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  13. Fint og lyst :)
    Ha en fin søndag !

    SvarSlett