torsdag 10. november 2011

Til helgen

I helgen er det julemarked på Garasjeloftet hos Randi. For de lokalkjente så ligger garasjeloftet på høyre side av veien rett før du kommer til parkeringsplassen ved Arboretet på Milde. Første gang Randi arrangerte julemarked på loftet sitt var i fjor og det var en skikkelig suksess. Ikke det største julemarkedet jeg har vært med på, men definitivt det nydeligste. Flinke Randi har gjort et gammelt og trist garasjeloft om til en liten interiørperle (bilder kommer i løpet av helgen) og perfekte omgivelser for et julemarked. Jeg gleder meg virkelig storveis til å være med.


Nå er det definitivt siste innspurt i produksjonen og både symaskinen og jeg begynner å bli temmelig overopphetet. Akkurat nå går det i enda mer hvit julepynt. Ikke det at jeg pleier å pynte så mye med hvit julepynt selv, men jeg synes det er veldig kjekt å lage denne typen julepynt.
Og det morsomme er at en del av denne julepynten er laget av filler fra Nordsjøen. Før brukte de nemlig filler av gamle duker og sengetøy i Nordsjøen. Fillene mine er reddet unna av en venninne som jobber offshore og syntes det var for gale å bruke flotte tekstiler til pussefiller, og som tenkte at de kunne komme til nytte hos meg. Det gjør de så absolutt. Jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på alle de fine dukene og sengetøyene som har blitt revet opp for å ende i hendene på en Nordsjøarbeider. Samtidig så må jeg jo le av tanken på barske Nordsjøkarer som gnikker og gnir på skitt og olje med små søte kluter med monogrammer, blonder og Hardangersøm:-)
Pussefillene har de siste dagene blitt til julestrømpe (med monogram til og med), hjerter, kremmerhus og juletrær. Nå venter en av fillene på å bli en liten bambi:-)

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer som jeg setter stor pris på, men sliter litt med å rekke over. Jeg kommer sterkere tilbake snart.


12 kommentarer:

  1. Mye vakkert julepynt. Særlig den blomsten!!!!! klemz Grethe

    SvarSlett
  2. Åhhhh, så mye nydelig pynt! Pussefiller - erru gær'n! Det er nesten ikke til å tro! Mens engler, hjerter og julekurver - det ær'no skikkelig no!

    Lykke til med markedet!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Du er bare såå flink !!
    Kreativ MÅ være ditt fornavn :)))

    Klem Heidi

    SvarSlett
  4. Mye bedre bruk du driver med ja :-) Gleder meg til å se bilder :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  5. Nydelige! Så flink du er! Fantastisk kreativt.

    SvarSlett
  6. Julemarkedet til Randi skulle jeg mer enn gjerne fått med meg. Skal jobbe hele helgen:(

    Nydelig julepynt du lager!
    Lykke til i helgen!
    Klem Tove

    SvarSlett
  7. Jøsses, så fin fillepynt!
    Det høres ut som det kommer til å bli et supert julemarked - lykke til :)

    SvarSlett
  8. Nydelig julepynt Barbro.Du er flink.
    Klem

    SvarSlett
  9. Hei!
    Her var det mye fint :)
    Jeg skal være med å arrangere julemarked til neste helg :) Gleder meg!!

    God helg- er jo freddan alt i morgen ;)

    Klem Anette

    SvarSlett
  10. Wow, så masse flott du har laget til julemessen - dette er ting som kommer til å få "bein å gå på".... Flinke du er!!!

    Ha en fin fredag og en herlig kommende helg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Husker du har skrevet om disse "pussefillene" før. Helt uforståelig, men godt noe ble reddet. Lykke til med julemessen, mye vakkert du har laget!

    SvarSlett