tirsdag 20. desember 2011

Juledekorasjoner

Juledekorasjoner kan være ganske dyre, særlig hvis det er litt størrelse på de. Men det går fint an å lage de selv - selv om man ikke er noen blomsterdekoratør.

Minijulestjerner og svibler er rimelige blomster, og disse kostet ikke mer enn 80 kroner til sammen. Jeg fant en stor glasskål i skapet, tok av pottene på blomstene og grupperte dem slik jeg villle ha de. Deretter dekket jeg de med mose, og pyntet med kongler og en sløyfe jeg laget av en liten rest av rødt silkebånd. Har du noen fine julekuler eller lignende, så egner de seg ypperlig som dekor og.  I løpet av få minutter har du en juledekorasjon til under en hundrelapp:-)

Man kommer langt med mose og kongler. Her en juledekorasjon fra i fjor. Et mosekledd hjerte, noen kongler, stjerne, røde bær og en gerbera blir en koselig juledekorasjon.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for kjekt tips!
    Ha en riktig koselig julefeiring!

    SvarSlett
  2. Mamma er kjempeflink med juledekorasjoner, men hun dekorerte røtter og drivved funnet i strandkanten med lys og granbar og annet stæsj. Det genet har jeg dessverre ikke arvet av henne. Jeg nøyer meg med blomstene i fine potter :)

    SvarSlett