torsdag 9. februar 2012

Det er jo lov å lengte litt etter vår og sommer, ennå vi fremdeles er i begynnelsen av februar og ikke vinterferien er unnagjort en gang.

Og selv om det masse positivt med vinter og snø.


Man trenger for eksempel ikke å klippe gresset i tide og utide.


Man slipper å vanne blomster (*nå er nå vel planter og sånt strengt tatt selvvannende her i Bergen*...) og luke.


Ikke får man flis i foten heller, fordi man har sprunget barbeint over terrassen.


Ikke trenger man å beise terrassen.

Ikke trenger man å bekymre seg for veps, edderkopper eller andre ekle kryp.

Ikke trenger jeg å bruke halve dagen på å fylle opp bassenget,


eller ha framme den fæle, brune parasollen som nordlendingen kjøpte i fjor.

Man slipper det konstante gnålet om is

og smoothie...


Ja, det er nesten litt vanskelig å skjønne hva man egentlig lengter etter...

19 kommentarer:

  1. Vel, det er jo lov å lengte etter sol, varme, lite klede på kroppen, springe barbeint i graset og alle dei flotte fargane naturen og blomane byr på......

    Det er godt at vi har variasjonen slik at vi kan sette pris på det vi har, og det vi får;o)

    God torsdag til deg!

    Solklem

    SvarSlett
  2. Til tross for veps, flis og gressklippere vil jeg nok si at jeg savner varmere dager. Masse friskluft uten minusgrader. Man må jo måke, hakke is, strø salt, grave frem søplekassa og mye annet rart om vinteren. Kanskje det betyr at alle årstider har sin sjarm selv om de også har sine svake sider? ;)

    SvarSlett
  3. Det nytter ikke, Barbro - jeg vil fortsatt ha sol og sommer. Og bildene dine gjør bare at jeg vil det enda mer!
    Ha en super dag :)

    SvarSlett
  4. Definitivt vanskelig å forstå ka en lengte itte... ;o)
    Kjekt og tusle rundt inne her hos deg igjen snuppa.

    SvarSlett
  5. Hmmmm... jeg tar sommeren uansett, jeg. Flis/veps/plenklipping eller hva du na prover deg med. KOM SOMMER! Jeg er KLAR!

    SvarSlett
  6. Sommer eller vinter - vi lengter vel alltid mot neste årstid ..... Har bestemt meg for å prøve å la være, bare nyte den årstiden vi har nå. (ifjor venta og lengta vi mot en sommer som ikke kom .....)
    MEN vår og sommer er vel allikevel favoritt årstidene ....
    Ha en fin torsdag - snart er det helg
    klem

    SvarSlett
  7. Ja du vet å sette ord på det, du:)
    Fin dag!
    Beate

    SvarSlett
  8. Jeg lengter definitivt etter alt det der! :D
    Takk for den koselige kommentaren om teppet mitt. Du er nå dronning i stoffkombinasjon selv:)
    Men det er utrolig artig å holde på med. Nå står tepper til guttene for tur. De elsker å tulle seg inn i tepper om morran.
    Ha en fin dag.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  9. Slemmming, jeg lengtet ikke ordentlig før nå!

    SvarSlett
  10. For noen herlige bilder!
    Ble definitivt vår-syk.

    Klem :o)

    SvarSlett
  11. Åååå.. nå savner jeg sommeren!!! *lengte, lengte*

    Virkelig vakkre bilder du har tatt :O)

    Klem :O)

    SvarSlett
  12. Om ikke jeg lengtet etter vår og sommer fra før så gjør jeg det HVERTFALL nå!!! *sukk* for noen aldeles deiiiilige bilder. *♥*

    SvarSlett
    Svar
    1. og for en utrolig kul nåleholder! Luv it! *♥*

      Slett
  13. Disse bildene gjorde definitivt ikke ventingen noe lettere,hehe. :) Men hver årstid sin sjarm. Snart er det vår,håper den blir bra. Ingen steder bedre om våren enn i Bergen hvis været virkelig slår til. :) Ha en fin ettermiddag.

    SvarSlett
  14. Det meste er enklare på vinteren, når me ser bort fra kulde, snø, glatte vegar, alle laga med klær osv, osv.
    Herlege bilete som gjer at eg er glad me går mot lysare tider.
    VÅREN er eg glad i!
    Hildeklem*

    SvarSlett
  15. ÅÅ, nå vil jeg ligge på en solseng på verandaen og drikke deilig smoothie;) deilige vår kom snart da...klem fra W

    SvarSlett
  16. Hei
    Takk for mail. Jeg har ikke ombestemt meg, har bare ikke hatt tid til å tenke på størelsen e.l. Kommer tilbake!
    Bkog give away hos meg.
    Nydelige bilder du viser, hva er det vi lengter etter, kunne ramse opp minst 100 dårlige ting med vinter.
    Klem!

    SvarSlett
  17. Å, kjære vene, så vakre bilder, Barbro! Skal si du klarer å friste en solhungrig kropp. ;)

    Tenkte på deg og bloggen din og alle de vakre farvene du har brukt den tiden jeg har fulgt deg. Du har vært forut for din tid, Barbro! Nå kommer alle med de samme farvene - lenge etter deg!! ;)

    Håper du ellers har gode dager!


    AW

    SvarSlett
  18. Hehe, så morsomt innlegg! og vakre sommerbilder! jeg lengter nok til sommeren til tross for veps, edderkopper, flis i tærne og konstant lyst på is! :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett