tirsdag 7. februar 2012

Små og store bilder


Jeg kan nesten ikke huske at vi hadde noe bilder av oss ungene framme hjemme da jeg var liten, og jeg var grådig misunnelig på de venninnene mine som hadde gedigne fotografportretter av seg selv hengende over sofaen i stuen, innrammet i svære gullrammer, kronet med en lampe på toppen. Sånn at man virkelig kom til sin rett der man hang på veggen i spotlighten.

Ok, jeg skjønner jo den dag i dag at disse store fotografbildene, med temmelig massive rammer, ikke nødvendigvis passet inn i alle hjem, men litt foto rundt omkring er kjekt å ha.


Og de trenger nødvendigvis slett ikke alltid å rammes inn. Nok en gang har mine elskede kakeservietter kommet til nytte. Kakeserviettenes anvendelighet og fortreffelighet er nærmest ubegrenset og sterkt undervurdert:-) Her har yngstemann kommet på veggen på kjøkkenet, innnrammet av en blondeserviett.

Har man forresten flere barn, så pass for all del på at det til enhver tid er noenlunde likt antall bilder av de håpefull rundt omkring. 


Større bilder kan imidlertid veie opp for ujevn bildefordeling. Spesielt hvis man i tillegg får vist fram litt muskler...

Hvis man har bilder som man ikke er veldig redd for, og ha bak glass og ramme, så går det helt fint med bare et passepartout i all sin enkelhet,

eller kledd med stoff eller papir.

Eller hva med små hjerter med portrettbilder?


Koselige å ha hengende framme til en bursdagsfest:-)

8 kommentarer:

  1. Åh, så mange fine bilder!

    Kjenner meg litt igjen i det du leser.
    Husker selv da jeg var borte til venninner
    så var det store portretter av ungene på veggen...
    Dette har blitt mer og mer borte... Men, kan huske
    at jeg synes det var litt rart at ikke mamma og pappa
    ville ha det ;)

    Her har vi en liten bildevegg. Og noen små bilder her og
    der blir det alltid. Jeg skal innom Åhlens og kjøpe slike
    kakeservietter. Har slike i hvite da, men kunne tenkt meg slike
    også! :)

    Hjemme med sykt barn i dag.
    Her har vi omgangssyken i hus. Jeg har
    hatt min omgang, så nå er det pleie til
    lillegutt som gjelder! :)

    Ha en fin dag!

    KLEM

    -Ida-

    SvarSlett
  2. Så søtt det var med hjertene med bilder på. Ja jeg synes det var så fint at jeg må lage fire hjerter med bilder av barnebarna! :) Her suser dagene så fort av sted at jeg henger ikke med hverken inne hos deg eller noen andre. I dag er det sååå nydelig ute...helt vår. Men det varer nok ikke så lenge her på hedmarken før snø og kulde atter setter inn. :) Ha det så fint. Klem Merethe

    SvarSlett
  3. Så kjempemange fine bilder av bilder.. blir som bilde i bilde nesten, hehe :)

    Ha en strålende tirsdag :)

    Klem :O)

    SvarSlett
  4. Så koselig med bilder rundt om kring! :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  5. Hei hei Barbro, lengesiden! Håper alt er bra med deg og dine.
    Koselig med bildene fremme, ja. Likte kjempegodt hjertene med foto! God idè:)
    Ha fin uke!
    Klem Solveig

    SvarSlett
  6. Så mange fine og kreative måter å bruke bilder på! Det er koselig med bilder av ungene! Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  7. Så koselig! mange flotte bilder her=)
    håper du får en fin dag!

    Klem fra Yvonne =)

    SvarSlett
  8. Så god idè me bilder på kvisten :-) Det e så fint å pyntame bilder! (spesielt av de søte små :-) )

    SvarSlett