tirsdag 23. oktober 2012

Stjerne DIY


Stjerner er en av årets juletrender. Nå bryr vi oss egentlig ikke så mye om trender når det gjelder jul, men stjerner er nå fint uansett. Og stjerner kan godt være helårs. Så her kommer en enkel stjerne DIY for de som liker å gjøre det sjøl. Hjemmelaget julepynt og julegaver er forresten veldig trendy det og - og akkurat det er en trend vi kan like:-)

Det første du gjør er å stryke vlieselin på baksiden av stoffet du vil lage stjerne av. Jeg har brukt vlieselin med lim på bare en side. Deretter tegner du rundt stjernemalen (mine stjernemaler er fra Stoff og Stil) og klipper ut to stjerner. Disse legges så mot hverandre med retten ut, og så syr man sikksakksøm hele veien rundt. Til slutt har jeg laget et lite oppheng av vanlig sytråd.

Jeg synes disse stjernene er veldig dekorative, og ekstra fint blir det å lage de i ulike størrelser (Stoff og Stil har mønster i tre ulike størrelser).


Kanskje du får stjernedilla du og:-)

15 kommentarer:

  1. Flott ide! :-) Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  2. Takk for fin DIY, må nok prøve meg på de en gang.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Kjempestilige stjerner!:)
    Disse må nok prøves ut, takk for tipset!

    Ønsker deg en fin ny uke:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  4. Veldig søte og et bra julegave/julepynt-tips :-) Skal definitivt lage noen sånne når det lir på ;-) La til link til "oppskriften" din på bloggen min, håper det er i orden :-)

    SvarSlett
  5. Smart og fint. Lagrer denne. Planlegger juleverksted for jenteklubben og kanskje noen tør låne symaskina mi.

    SvarSlett
  6. Hei Barbro:)
    Så koselig med hilsen fra deg. :)
    Du er så flink og et godt forbilde. Tusen takk for dine nydelige ideer. jammen er du kreativ og kunstnerisk.
    Nå har jeg sett igjennom mange inlegg som jeg har gått glipp av... Guri så fint. Sommerfuklen, eple, bambi og stjenene her... så flott alt sammen.

    ha en fin kveld videre.
    Klem Margareth

    SvarSlett
  7. STJERNESMELL!!!
    Kjempefine stjerner. Du inspirerer som vanlig.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  8. Jeg har stjernedille ja:)
    Og disse må testes!!

    SvarSlett
  9. Så fiiine!! Dette fekk eg lyst til å prøve:-)

    SvarSlett
  10. Kjempestilig ble disse i vinduet ditt.
    Klem

    SvarSlett
  11. lenge siden jeg har laget noe slikt nå, og jeg ble helt hekta! nå har jeg laget ti stjerner på rappen :)

    SvarSlett
  12. Nå fikk jeg lyst å løpe inn til symaskinen og sy stjerner :-)
    ( men der ligger så mange påbegynte greier ... )

    SvarSlett
  13. Supefine! Skal jammen prøve meg på disse!! Har sydd hjerter på sammen måte med vliselin mellom.
    Takk for tipset og fin ny uke til deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  14. These stars are so simple and lovely, I like them!

    SvarSlett