torsdag 13. desember 2012

Årets prøvelse



Julekortfotografering er en prøvelse - hvert eneste år. Og jeg har forlengst gitt opp gruppebilder. Det er jo klin umulig å få til.


I år klarte jeg ikke en gang å lokke fram et smil. Selv ikke seigemanntrikset gikk. Jeg prøvde først å lokke med en seigemann, så to, så tre, og til slutt:

Dokker skal få hele posen med seigemenn bare dokker smiler!!!

Ingen antydning til at det rykket litt i munnviken en gang...


Så årets julekort er av det mer alvorlige slaget...


Eller var...


Man har jo Photoshop, og vips har vi ett stykk smilende barn:-)

 For ikke å sløse med nordlendingens dyrebare blekk, så er bildene printet ut i 5x8 cm, sånn at det blir plass til mange på et ark når jeg skriver ut. Man er da økonomisk, tross alt.


Dessuten så er de perfekt størrelse å bruke som pakkelapper.


Nå gjenstår bare å skrive ferdig julekortene...



4 kommentarer:

  1. Syns de var nydelige, jeg. Mine to barn smiler ihvertfall ikke hele tiden, noen ganger er de rett og slett alvorlige. Sånn er det jo bare. Jeg syns ofte de er ekstra nydelig på alvorlige bilder faktisk.
    Barna dine var helt skjønne, hvor gamle er de?

    SvarSlett
  2. Hihi ja det er jammen ikkje enkelt,men synest det blei flott eg:)fekk til et kort her o men så fekk eg ikkje plass til mitt og mannen sitt navn og tenkte det går nok fint og sendt det i trykken,så fekk me reaksjon fra svigermor at dette var ikkje sikkelig julekort siden navnene våre og helst mannen minn sitt navn ikkje stod der,var ikkje godt nok at det stod jentene sitt navn,sukk og stønn altså,,hehe kan jo bli lettere lei:)

    Ei fine helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Ha ha, kjenner meg igjen her. Mine liker å gjøre grimaser, det tar seg heller ikke alltid så godt ut...

    SvarSlett
  4. Hahah, så godt å lese (og se) at andre har samme problem(om det kan kalles et problem) ;) Her i huset var det ingen sak å få minsten på 4 måneder til å glise, 2 åringen er vi heldig om kan få til å stå i ro lenge nok til å få tatt bilde....smilebilde?! glem det!

    SvarSlett