fredag 28. desember 2012



Julefeiringen går sin gang og vi har akkurat avsluttet en lang og hyggelig julelunsj her hjemme og venter på at maten skal sige sånn at vi er klar for neste julebesøk om halvannen time. Dagens julekoldtbord var en deilig avveksling til alt pinnekjøttet og svineribben, men vi er ikke verre på det enn at i morgen blir det ny runde med julebesøk og svineribbe. Og jammen skal vi ikke i middagsbesøk dagen etter og få svineribbe. Jeg tror faktisk ikke jeg har vært ordentlig sulten siden midten av desember en gang:-) For ikke å snakke om at det etter dette er grådig lenge til vi skal spise ribbe igjen. 


Det er til og med dårlig med avsetning på julekakene som mor har voktet med falkeblikk - livredd for at noen skulle snikspise av kakeboksene. Man kunne jo tross alt gå tom for julekaker i desember. Akkurat det hadde faktisk ikke vært så dumt nå merker jeg...

Etter alle julebesøkene er det deilig å slenge seg i sofaen utpå kvelden - hele familien - og se Alene hjemme filmene. Det har blitt en tradisjon her i heimen. I  kveld er vi klar for treeren, samtidig som vi spiser enda mer julegodt. Vi har jo fremdeles et kilo marsipan vi skulle ha spist opp. Siden mor har vært så gniten og spart på den og... 


Ha en fortsatt strålende julefeiring!



9 kommentarer:

  1. Høres ut som ei kjent julefeiring :)
    Mat, mat, mat, kos, mat, godt, film, mat, slapp av, mat og enda litt mer godt :)
    I januar tror jeg at jeg må på salg å finne meg klær i en str. større :/ :) hehe

    Kos dere videre! KLEM

    SvarSlett
  2. Det er mye julekaker igjen i boksene her også. Likte pynten din, du har laga så mye koselig selv. Fine fluesopper og bambier. KOS dere videre.

    SvarSlett
  3. Det er jo før jul kjeksa smaker best,har nesten ingenting igjen her og det er godt,men baka ikkje så masse heller:)
    Ønsker deg forsatt fine romjulsdager!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. hehe, kjenner meg igjen i all denne julematen ja:)
    Men i dag ble dert taco her, vi måtte, hehe:)
    Skapet er FULLT av marsipan, sjokolade, potetgull og digg - huff...
    Det er bare og tømme skapet for 2. januar er det SLUTT!!

    Ha fortsatt fine romjulsdager:)

    SvarSlett
  5. Det er godt det er jul bare en gang i året.
    Har den samme følelsen med å ikke ha vært sulten siden midten av desember...
    Ha ei fortsatt fin romjul!
    Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  6. Ja, man kan fort bli matlei i desember. Vi har heldigvis sluppet unna de tradisjonelle julemiddagene, og heldigvis for det må jeg si. Julematen er jo egentlig litt oppskrytt, bortsatt fra de gode julepåleggene da. Hos er julefrokostene blitt de store måltidene, blir jo ikke sulten igjen før langt ut på kvelden..

    Ha en fortsatt fin romjul og kos deg med svineribben.

    Klem

    SvarSlett
  7. Hihihi, kjente jeg ble mett bare av å lese:-P
    I dag ble det hamburgere på oss, skikkelig gatekjøkkenburgere;-) DET var godt, det:-)

    SvarSlett
  8. Hei i romjula Barbro
    He,he.. mett jeg også nå! Kjenner jeg begynner å bli litt sånn "matlei" nå og lengter matmessig tilbake til hverdagen. Men i dag skal vi ha søsteren min og moren min på kalkun og det gleder jeg meg til.
    Masse fin Barbro-pynt rundt om i huset ditt ser jeg. Det bærer tydelig preg av at husfrua er en kreativ sjel.
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Hihi, ja vi langer innpå i julen, og i dag lengtet jeg etter fisk, men det sto annet på menyen. I morgen derimot... da blir det fisk. :)

    Nyyydelig julepyntet hos deg, Barbro!! Du er en mester i lage stemning. Alltid disse små ekstra personlige detaljene som bare du er så god på.

    Nyt de siste dagene og timene av romjulen. Så ønsker jeg deg et vakkert og godt år!

    God klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett