lørdag 15. desember 2012

Julerødt



Jeg har jo fått rimelig mye pepper av deler av familien for sjarmløst og fargeløst julehus. Jeg synes det er litt ufortjent da, for kjøkkenkroken er nå ganske fargerik og julete.


Nisser er vissstnok et savn hos enkelte familiemedlemmer, men jeg må få lov til å poengtere at det faktisk henger et par nissegrytekluter på kjøkkenet. (Mailegnisse defineres ikke som ekte nisse av nisseelskerne her i huset...)


Siden den største nissseelskeren av dem alle også savnet rødt til jul, så har jeg hengt opp en av julevimplene jeg opprinnelig sydde til julemarkedet. 2,5 meter med røde og julete vimpler må vel være bra.


Rød lysestake har desssuten kommet på plass på kjøkkenøyen. Og, jada, jada, nisser er på vei ned fra loftet,( selv om jeg har prøvd å gjemme de godt.) Så da må det vel snart bli julete nok for den oppvoksende og kresne slekten også.


7 kommentarer:

  1. Hehe.. ikke lett alltid å gjøre alle fornøyde ;)

    Koselig krok på kjøkkenet, syns de nissegryteklutene dine var søte!!

    Ha en fin kveld,
    Klem Klem♥

    SvarSlett
  2. Masse fin julepynt :O)
    De eneste nissene som er her hos meg er tovede nisser som jeg har stikket.
    Ingen sånne norske skogsnisser hos meg ;O)

    God lørdagskveld til deg,
    klem

    SvarSlett
  3. Så koselig du har det overalt. Så søtt med alle de røde detaljene overalt.
    Klem Madelen

    SvarSlett
  4. Her var det masse julerødt og lekre detaljer!:))
    Fin kveld!
    Klem Janne

    SvarSlett
  5. Så kjempefint og julete hos deg:-) Her er det foreløpig nissefritt, men tenkte eg skal nedi kjellaren og hente opp noko julepynt ikveld. Så får me sjå om det blir nisser eller ei:-)
    klem mari

    SvarSlett
  6. Hei Barbro!
    Her var det julete i massevis, og øynene mine falt selvsagt på nissegryteklutene! Det blir mer og mer rødt her også, så det blir nok kul til slutt! Bare Bygårdsmannen får juletreet i hus nå, så skal jeg være glad!

    God 3. advent til dere!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Hehe,skal ikke være lett;)
    Har fått samme pepperen her i huset,så jeg prøver så godt jeg kan med å innføre mer og mer rødt!
    Liker egentlig ikke så godt nisser,men jeg må vel snart gi etter for etterspurselen hos resten av familien;)
    Synes du hadde pyntet riktig så julete,koselig i kjøkkenkroken:)
    Ønsker dere en fin 3 søndag i advent!
    Klem Caroline

    SvarSlett