søndag 12. oktober 2014

Tiden flyr



Kakemenn, julemarsipan og julebrus har for lengst inntatt butikkene. Det er på høy tid med et julete innlegg:-) Sommeren har vart så lenge at det var et sjokk å innse at neste måned er det julemarkedtid. Hjelpe meg, så fort et år går! Plutselig var det fram med symaskin igjen og grave fram fine stoffer fra stoffkammeret, og bla litt febrilsk i nye og gamle juleblader for inspirasjon.


Det er jo ikke alltid så lett å finne opp kruttet på nytt hvert år, så noen gjengangere blir det nå nødvendigvis når man har julemarked. Foreløpig har jeg slått meg på julestrømpesyingen. I fjor hev jeg meg jo til og med i snekringen. Ikke umulig jeg slår meg litt løs med stikksagen i år igjen:-)

I alle år har jeg hatt julemarked i lillehytten i hagen, men i løpet av årene har det vokst litt på seg og nå er det på tide med litt større lokaliteter:-) Derfor kunne det ikke passet bedre at kjellerstuen omsider er ferdig. I år blir det julemarked i større og - ikke minst - varmere omgivelser.


For selv om lillehytten er en superkoselig ramme rundt et julemarked, så skal det jammen meg bli deilig å unngå forfrysninger i år.


Større plass krever flere ting, så det er bare å hive seg i produksjonen igjen!













4 kommentarer:

  1. Nesten som om sommeren har forstrukket seg langt inn i høsten i år, ikke rart vi er flere som blir overrasket når realitetene synker inn:) Masse lykke til med forberedelsene. Klem Beate

    SvarSlett
  2. Ja, det føles litt uvirkelig at vi nærmer oss julemarkeder og advent, og den varme høsten må ta mye av skylden for det! Det blir litt vanskelig å finne juleinspirasjon, tror jeg, før det blir litt kaldere. Men julen kommer uansett - det er det ingen tvil om! Lykke til med produksjonen din, og ha en fin høst! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Jeg tror at man aaldri kan begynne for tidlig på å forberede seg til julen, hihi... ;)

    Hilsen en som elsker julehøytiden (litt for) mye! :D

    SvarSlett
  4. Når skal du ha julemarked?

    SvarSlett